Symbool van een Wereldstad


erasmusbrug rotterdam

De Euromast, de kubuswoningen, het witte huis, het stadhuis, stuk voor stuk symbolen van de wereldstad Rotterdam. Voor mij is de Erasmusbrug het symbool van de wereldstad Rotterdam. De vormgeving, de ligging en de haperende start van de brug zijn voor mij zeer belangrijke kenmerken die de Erasmusbrug mijn nummer 1 symbool maakt. De vormgeving past in het geheel plaatje van de stad, modern, futuristisch en eigenwijs. De ligging midden in de stad, de verbinding tussen het centrum op noord en de Kop van Zuid. De haperende start na de opening van de brug en nu zo belangrijk en niet meer te missen in de stad.
Ik werk in een pand nabij de brug en zie hem dus dagelijks, kortom ik ben verliefd op die brug.

Geef een reactie

